Barion Pixel

ÖTPRÓBA BLOG: Gellért-hegyi kilátások

Épp csak kihevertem a siófoki 21 km fáradalmait és máris egy újabb kihívás várt rám, immár a fővárosban, annak is a budai oldalán. Túratársam – merthogy ezúttal a gyaloglást választottuk – újra Berni lett, vele néztem meg, milyenek is a „Gellért-hegyi kilátások”.

A táv nem komoly, 8.2 km, de ha hozzátesszük, hogy ehhez 380 méter szintemelkedés is társul, felkészülhettem arra, hogy a tüdőm, szívem a szokásosnál jobban meg lesz dolgoztatva. 🙂

0. ellenőrzőpontnak a Moszkva teret jelöltük ki, ott találkoztunk, onnan villamosoztunk át a MOM parkolójához, ahol a túra igazi kezdőpontja volt. Telefonjainkon igazoltuk, hogy 11:29-kor valóban ott jártunk a helyszínen, majd nekivágtunk a budai utcáknak.

Kezdésként megpróbáltunk kicsit javítani a Hegyalja út vállalhatatlan levegőjének minőségén, de bármennyire szaporán vettük a levegőt, nem sok eredménye lett. Még szerencse, hogy a kisebb mellékutcákban és a hegyen sokkal emberbarátibb volt a légkör. 🙂

Arról, hogy a hegyen merre jártunk, nem szeretnék, nem is nagyon tudnék mesélni, mert engem leginkább a sok lépcső kötött le, hol felfelé, hol lefelé. Kész felüdülés volt, mikor a lépcsősor helyett egy meredek emelkedőt kellett megmászni vagy egy lejtőn leereszkedni.

A felújítások miatt nem tudtunk minden nevezetességhez közel menni, így a Szabadság-szoborhoz sem, pedig ezt valószínű felismertem volna, mert kisgyerekkoromban többször is láttam, igaz, csak tévében, de ha nem csal az emlékezetem, talán valamelyik pénzérmén is.

És mint minden közös programon, Berni ezen a túrán is szuper fotókat készített a látnivalókról és rólunk.

Miután végigjártuk a 4 hegyi ellenőrzőpontot (Szent Gellért-szobor – Kilátás – Szabadság híd – Szabadság-szobor – Szikla kilátó), visszagyalogoltunk a kezdő/végpontra, közben pedig egy véletlen elszólásból megtudtam, hogy a 8-as busz a Hegyalja úton közlekedik, Berni pedig azt, hogy én ezzel a járattal átszállás nélkül haza tudok utazni.

Így aztán a MOM parkolójából nem kellett visszamennünk a metróhoz, ami Berninek is sokkal egyszerűbbé tette a hazautazást.

12 GeoGo pont bezsebelve (melyből természetesen a havi 4 íródik csak jóvá az Ötpróba profilomban) és mellé 2 Ötpróba pont is. Ha véletlenül több, azt csak tudatlanságomnak és „hátrányos” helyzetemnek köszönhetem. 🙂

Jöhet a december, a HHH Panoráma Kör és a hónap végén egy olyan nem kimondottan alacsony hegység, ahol emlékeim szerint még nem túráztam, hacsak általános iskolás koromban nem, mert akkoriban a hétvégi túrákon elég sok helyen megfordultunk, bár jellemzően inkább „csak” Budapest közelében.