Ők megszervezik, Te részt veszel rajta, mi pedig pontot adunk érte. Hazánk legjobb szabadidősport-eseményei alkotják az Ötpróba naptárát, de vajon kik alkotják ezeket a szuper rendezvényeket? A Szervező is ember című rovatunkban ezúttal a Fuss Neki Egyesület vezetője, Nagy Tamás mutatkozik be.
Mióta veszel részt szabadidősport-események szervezésében?
- Hetedik éve szervezünk futófesztiválokat, élményfutásokat, versenyeket.2017. április 30-án tartottuk első eseményünket, egy közösségi futást Balatonlellén. Ez volt az első Fuss Neki futófesztiválunk.
Te magad is szoktál rendszeresen sportolni?
- A szervezői csapat több tagja és jómagam is gyermekkorunk óta sportol, sportolt valamit. Legyen szó iskolai sportról (diákolimpiáról), hivatalos sportról (igazolt labdarúgó, kézilabdázó), vagy akár sporttáncról, futásról. Én magam már korán megismerkedtem a labdarúgással, korcsolyázással, de az iskolánk diáksportegyesület tagjaként sok-sok kerékpár túrának is részese voltam. Később igazolt labdarúgó lettem, majd a táncot (akrobatikus rock and roll) is kipróbáltam, úsztam. A harmadik x-et követően került előtérbe a futás és jelenleg is ez a legmeghatározóbb az életemben. Mellette rendszeresen járok futástechnikai edzésre, core tréningre.
Ha szabad ilyet kérdezni: van-e kedvenc eseményed a sajátjaid közül?
- Mind az öt saját rendezvényünk a szívünk csücske valamiért. Ha mégis csak egyet kellene választani, akkor az a Beach Run lenne, mert tudomásunk szerint ilyet nem szervez senki más Magyarországon, de talán Európában sem túl sokan. A Beach Run alkalmával a térdig érő Balatonban, és a tó – tengerpartot idéző – homokos partján jelöljük ki az útvonalat. Igazán egyedi élményt biztosít a résztvevők számára.
Mekkora csapat dolgozik a túrák szervezésén?
- A stáb létszáma változó, a mindennapokban alig pár fő, egy-egy rendezvény alkalmával egészül ki a 15-20 fős önkéntes csapatunkkal. A rendezvényeink időpontjai adottak, de azért nyilván figyelembe vesszük az országos jelentőségű rendezvényeket, vagy más szervezők környékbeli eseményeit. A rendezvények szolgáltatóival személyesen tartom a kapcsolatot. Az új ötletekben, módosításokban, marketing tevékenységben (közösségi média felületek kezelése, tartalomgyártás, szövegezés), a levelezés kezelésében, az egyes események érmeinek, pólóinak megtervezésében és bemutatásában is Gombor Nikoletta jelent segítséget a mindennapokban. Mindezek mellett ő tartja a bemelegítéseket a rendezvényeken, és a lebonyolításában is aktívan részt vesz A bemelegítések megtartásában, és a marketing feladatokban korábban Tóth Mariann is részt vett, de ő az elmúlt másfél évben “szülési szabadságon” volt, egy gyönyörű kisfiút nevel. A tavalyi évben alkalmanként (Beach Run, Tök nap) már be tudott segíteni.A rendezvények alkalmával a versenyközpont felépítésében és a szállításban nélkülözhetetlen Makovics Sándor, Mészáros Flórián és Pacsa Zoltán segítsége. Ők az események lebonyolításában is aktívan közreműködnek. Az útvonalakkal kapcsolatos mindennemű feladatot Paulovits Erzsébet, Petrics Viola és Szabó Leventéné (Renáta) látnak el. A rajtcsomagok összeállításában és kiosztásában családi segítségre számíthatunk, amiben Molnárné Antali Zita nyújt még segítséget.
Szoktál-e más által szervezett eseményeken elindulni?
- Az Ultrabalatont teljesítjük a szervezői csapatunk arra vállalkozó tagjaival.
Mit gondolsz, melyek a legnagyobb kihívások ma egy versenyszervező számára?
- Az egyik legnagyobb kihívásnak a megfelelő szolgáltatók kiválasztását, megtalálását és megtartását gondolom. Kölcsönösen egymásra vagyunk utalva, és szoros összefüggésben áll a munkájuk minősége az eseményeink megítélésével. Szerencsésnek mondhatjuk magunkat, mert az időmérés, hangosítás, éremgyártás tekintetében évek óta fix, tökéletesen megbízható partnereink vannak. Továbbá nagy reményeket fűzünk az éppen tavaly kiválasztott új pólógyártó és egészségügyi ellátást biztosító partnereinkhez is. Legalább ugyanilyen fontosságú a szervezői stáb egyben tartása. Nagyon nehéz olyan új társakat találni, akikben hozzájuk hasonlóan nyugodt szívvel meg lehet bízni. Jelentős kihívást jelentenek az árak. Mindenki tisztában van napjaink problémáival, a bizonytalanságokkal. Nagyon nehéz úgy versenyt szervezni, hogy az ár-érték arányban minőségi legyen, és bevételt is termeljen az egyesületnek. Talán annyiból szerencsénk van, hogy a legtöbb szervezővel ellentétben egyesületként nem vagyunk profitorientáltak, nem megélhetésből szervezzük az eseményeinket, mindannyiunknak van munkahelye, vállalkozása. Az évek alatt termelt profitot visszaforgattuk, aminek köszönhetően ma már rengeteg saját eszközünk van. Utolsó kihívásként pedig a futók megnyerését említeném. Óriási a verseny a piacon, minden nehézség ellenére évről-évre növekedik a versenyek száma, nagyon nehéz szinten tartani, esetleg tovább növelni a résztvevői létszámot.
Készülsz-e valamilyen újítással, újdonsággal 2023-ra?
- Az idei évben nem tervezünk új versenyt bevezetni, az eddigieket szeretnénk minél magasabb szinten megvalósítani. Természetesen készülünk újdonságokkal, meglepetésekkel, látványossággal a futóink számára. Az egyik ilyen újdonság például, hogy a tavaszi eseményünkön az egyik távon nem a sebesség számít majd, hanem a futók megtippelhetik mennyi idő alatt érnek célba és az nyer, aki mindenféle segédeszköz (okosóra, telefon) segítsége nélkül a tippjéhez legközelebb ér célba. De a júliusi éjszakai futáson is különleges látványossággal készülünk.Az idei eseményeink (a rendezvények nevére klikkelve az ott készült hangulatvideók is megtekinthetők):
Fuss Neki futófesztivál (április 16., Balatonlelle Móló stny.) – ÖTPRÓBA PONTSZERZŐ
Csillagok útján éjszakai futás (július 8., Balatonlelle Szabadstrand) – ÖTPRÓBA PONTSZERZŐ
Beach Run (augusztus 19., Balatonlelle Napfény strand)
Kishegy Trail (szeptember 24., Balatonlelle Kishegy)
Szilveszteri jótékonysági futógála (december 30., Balatonlelle Rendezvénypark) – ÖTPRÓBA PONTSZERZŐ
Végezetül: mivel foglalkozol, amikor épp nem eseményt szervezel?
- Településmarketinggel foglalkozok Balatonlellén és mellette kilencedik éve gazdasági és kereskedelmi jellegű vállalkozásom van.